torsdag 5 september 2013

Hjärterum...


Det finns ett hjärterum hos oss alla.


Ibland är hjärterummet stooort och rymligt
och ibland krymper det liksom och blir pytte pytte litet och syns nästans inte alls.


Men det är ok, för det finns där.
Det där rummet med plats för allt.
Rummet där man vördnadsfullt visar respekt och ödmjukhet.


Rummet där jag väljer lycka och välmående.
Där jag är rädd om mig själv för att kunna möta andra med respekt och ödmjukhet.

När man är inne i ett "flow" är det så underbart.
När man har kapaciteten att njuta av nuet och inte klanka eller hamra på sig själv
för saker man kanske inte gjort eller gjort men borde inte gjort.

Vi skulle väl aldrig säga till våra barn... - Nu väljer du att vara olycklig!
Och så gör vi sådana val själva...

VarFÖR i hELA jÄÄÄLa friden skulle jag trycka i mig den där bullen???

Skit också... dom där skorna var väl ändå himla jäkla onödig att köpa...
Jag får ju ändå gömma dom i garderoben så gubben inte ser  och sen säga... ÄÄhhh dom skorna köpte jag på rea förra månaden!!!

Nu nu har jag inte promenerat mina 50 minuter idag... jääää nu kommer jag gå upp 2 kg minst!

Jag borde ha valsat runt med dammsugaren idag... suck... 

NÄE mina damer... så här går det INTE att ha det!!!
Kavla upp ärmarna fram med hornen och ge er själva en spark där bak!!!

Vi nnnjjjuuuter istället!!! 

Kramelikraaam!!!







4 kommentarer:

  1. Japp det gör vi! Nu njuter vi!

    <3

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut!!! Det gör vi. Njuter. Massor!!

    KRAM o ha en jätteskön helg

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Så sant.
    Njuta av detta liv som vi har just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut! Vi njuter så mycket vi orkar, tycker jag!
    Kramar till dig med ett härligt hjärta ♥

    //Bellan

    SvaraRadera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...