måndag 2 september 2013

Nuet...

Vet ni vilken som är människans svåraste uppgift?

Det är att vara i Nuet.

Att vara och känna och leva här och nu!


Vi är alltid på väg.
För det är det lättaste.
Att planera inför den lediga helgen och få vardagen överstökad för den tycker vi kanske inte är så rolig.

På väg.

Vi är även experter på tillbaka väg.

Hur det var förr - tidigare i livet.

Men det är det här som är det fantastiska.

Kan du påminna dig om hur en speciell händelse och känsla fått dig lycklig?
Kan du känna pirret och glädjen i kropp och själ???
Tänk... tänk på en händelse som fått dig må så bra, som fått dom där små sockerdrickspirrande bubblorna att fullständigt brista ut i en scenario av glädjande energi!
STOP!!!
Håll kvar här!!!
Här är orsaken till våra liv... vi vill vara lyckliga... varför ska vi då välja en väg som inte ger oss lycka?
Varför väljer du att må dåligt... för det är väl ett val vi har? 
Fick jag välja skulle jag alltid vara lycklig och vet Ni???
Jag är på VÄG!
Jag är på väg att förstå vad det handlar om.
Varför vi valt livet.
För det finns inga begränsningar.
Jag är min egen master av lycka.

Se på barn... 
Dom väljer väl inte att vara olyckliga?
Dom är ren energi!
Och vi vuxna formar dom... som vi vill ha dom ... eller??
Vad händer då?
Att dom kan känna olycka med tiden eller??
Mmm intressant...

Jag ÄLSKAR LYCKLIG ENERGI


Vi är gjorda för den!




5 kommentarer:

  1. Kloka ord BeA, vi lever detta livet en gång och då gäller det att leva här och nu, inte igår och inte i morgon, utan just i detta NU. Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt som vanligt! Har saknat dig!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen viktigt - och både svårt och lätt liksom. Men vi har mycket att lära av barnen! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Du är så otroligt vis och inspirerande.
    Många människor skulle må betydligt bättre om de på allvar förstod att det mesta som händer och sker i deras liv är deras egna val. Självklart finns det oförutsedda händelser som inte går att styra över, men i det mesta som sker har vi gjort ett val. Rätt eller fel, medvetet eller omedvetet, enkelt eller svårt.
    Jag är i alla fall oerhört glad att jag valde att sälja företaget och flytta till Skottland. Varje dag väljer jag att göra något som jag mår bra av, något som jag vill göra, något som får det att bubbla som sockerdricka i magen och hjärtat.
    Jag har gjort ett val :-)

    Bamsekram till dig du kloka lilla varelse!

    SvaraRadera
  5. Ja jag tror också att vi kan välja att möta "olycka" på ett positivt sätt. Livet är en sötsur sås och vi kan välja hur vi möter det.
    Kram

    SvaraRadera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...