tisdag 5 maj 2015

Ett ny oskriven dag


Jag vaknar efter en godnatts sömn och sträcker på mig.
Kikar ut och ser att dimman ligger relativt tät utanför.
Grå regntunga moln sveper nära huset och jag myser under täcket.
Ännu en underbar dag att ta tillvara på.

Vad ska hända idag?
Vad vill jag ska hända idag?
Jag har en tid att ta vara på,  en tid att disponera och utan tvång.
Inom mig känner jag mig varm och en lugn känsla sprider sig runt i hela kroppen.
Ack om jag ändå kunde få dela med mig till alla er andra som behöver lite avkoppling.
Jag bara är i nuet i stunden och jag njuter.

Just för tillfället spenderar jag många timmar ensam och det är precis det jag behöver.

Jag kuckilurar och går ner i varv. 
Försöker rannsaka mig själv eller jag stannar upp och tänker på hur bra jag mår just nu.

Det är tyst runt omkring mig när familjen åkt för att möta dagen i sina förpliktelser.
Bara husets alla ljud når mina öron.
Kylskåpet som ständigt jobbar och frysen med sitt lite lågmälda brummande.
Kaffepannan som gör sig klar och doften som sprider sig i huset.

Jag hör hundarnas snusande och ibland lite hastiga rörelser när dom ser något 
intressant ute på åkern.


Jag går runt och kikar på vårt hem. 
Tänker på vad saker och ting har för betydelse.
Min blick fastnar på mina behornade vänner på väggen.


Deras utformning strävar ständigt uppåt.
Kraftfulla och starka.
Jag gläds åt deras vackra skapelser och att jag har valt ha dom hos mig.
Mina ögon kan vila på dem och jag kan ge mig själv styrka genom betraktelsen.


Jag sätter mig vid köksbordet och ser dom tre nedbrunna ljusen.
Ett leende sprider sig över mitt ansikte.
Dags att möta dagen.











4 kommentarer:

  1. Du är fantastisk på att beskriva, både i ord och bild! Ser fram emot ditt fortsatta bloggande härinne :)

    Kramar för dagen! ♥
    //Bellan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad glad jag blir! Tack snälla för dina fina ord <3

      Radera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...