måndag 4 maj 2015

O´hoj här vare skoj


Ja vad säger jag... Välkommen kära BeA tillbaka till din blogg åter igen.
Men till allvars snacket... 
Hur många gånger ska jag behöva hälsa dig
välkommen åter??
Vad håller du på med?
Ska du inte sätta ner fötterna någon gång och bara fortsätta skriva på det du tycker om?
Vad är ditt problem kära vän?
Hahahhaha - om någon läser det här - ja då är det väl bara tvångströja på som gäller!

Nåja lite kul i vardagen måste jag ha!

Vad händer hos mig?

Jag har avslutat mitt uppdrag som jag har haft sen 2008.
Halleluja!

Vad händer nu då?
Jag har inget nytt på G eller rättare sagt jag har redan börjat.
Invecklat värre.
Jag har varit "fri" i tre veckor nu och vad har jag gjort...
rannsakat mig själv och valt att verkligen ta det lugnt.
Meditation har jag kört hårt med.
Funderat har jag också gjort.
Konstaterat att jag varit mamma i mer än hälften av mitt liv... 
Oj!
Och jag är fortfarande lite "småbarns" mamma.
En 13 åring hemma har vi.

Men vad jag har njutit av dessa ensamma stunder jag har haft.
- Tystnaden - stillheten - 
Jag får rysningar bara jag tänker på det.
Så priviligerad - jag bugar mig och tackar allra allra ödmjukast!



Ser på mig själv från olika vinklar i spegeln.
Åren går.
Jag har valt att sluta färga mitt hår.
Jag fyller 50 år i sommar.

Fortfarande kan jag tänka:
-Vad ska jag bli när jag blir stor?

En förebild för mina barn ska jag också vara.
Hmm... 

Nå nu ska vi se om jag lyckas komma tillbaka hit till min en gång så
älskade blogg och skriva av mig lite nu och då!

Puss på mig själv och kom igen BeA!!!


2 kommentarer:

  1. Nämen hej på dig! Kul att se dig här!

    Jaha, vad härligt att lämna och börja med nåt nytt. Trots att det är oklart. Skönt att kunna ta en tid och fundera!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena :D Vad glad jag blir att du har kvar mig bloggadress :D!! Varm kram!

      Radera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...