onsdag 31 juli 2013

Diplomat... eller ...



@Tom


Det har slagit mig ett antal gånger att runt omkring finns det människor som bara liksom "håller med".
Det finns även människor som inte... hur ska jag uttrycka mig... "frontar" en situation.
Den sist nämnda är för mig lite upprörande.

Fast å andra sidan kan jag ju egentligen inte veta hur mycket den personen berörs av det som kanske upprör just mig.



Jag skulle aldrig kunna låta bli att fråga... 
Mina tentakler är de känsligaste jag har och det är jag glad för.

Många stoppar huvudet i sanden och tror att när jag kikar upp igen då är det bra.

Vi kan ta en enkel sak... lite utlämnande för min svärfar kanske... men en del av livet för mig!

Vi var till Sthlm häromdagen och hade en sådan tur att vi fick hjälp med hundvakt och fågelvakt.

Spontant så sov vi kvar på hotel med bara dom kläder vi hade på kroppen och inte en pinal extra.

På morgonen ringer lilla sonen ledsen... Kajsa har flugit ut... igen!!

Hon svarar inte när han visslar och han kämpar med tårarna.

Vi kommer hem 7 timmar efter det inträffat.

Jag visslar och hon svarar... efter två timmar är hon tillbaka hos oss och inne i tryggheten.

Jag hade frågat hur det gått...
Jag hade berättat hur ledsen jag var för det inträffade...


Kajsa är
 levande i allra högsta grad
hon överlever inte ute 
hon har känslor

Vi människor är inte alltid snälla och omtänksamma som vi tror att vi är.

Jag är ingen blödig person direkt.
Jag har haft hjäl ett antal fåglar - duvor och änder - på väg till jobbet 
för dom har varit sjuka och skadade.
Jag har haft ont i magen men valt att bita ihop för... varför... 
För jag måste hjälpa... jag är här för att hjälpa och underlätta för alla levande varelser.

Jo jag är blödig, jag är omtänksam... 
saker, händelser och handlingar 
berör mig djupt.

Varför uppstår situationer tror ni?
För att vi ska lära oss av dem.
Vi är skyldiga oss själva att lära så att vi kan lära ut till våra äskade och dom vi möter på vår väg.
Svårare är det inte.

Se vad som finns bortom dina handlingar.
Ta bort skygglapparna, det är inte farligt!

@BeA

Var ödmjuk!

Ingen människa är perfekt men vi kan jobba på att komma nära.

Att göra misstag, det gör vi alla.




@BeA  
Vi drivs att finna svar
att se igenom illusionen


Fast vi är ljusår från varann... 
står vi varann så nära...
för vi är alla barn av en och samma rymd. 
                                                                                            @adolfsson&falk







3 kommentarer:

  1. Jag har ett antal konflikträdda huvdet-i-sanden-personer runt mig. Och det kan göra mig galen ibland. Vad är det som är så läskigt!? I nått fall har jag fått svaret att "då blir det ju ännu värre", om man skulle prata om det typ. Det är bättre att vara tyst för då försvinner det, typ. Inte riktigt min grej.

    Sen kan jag absolut tycka att det är bättre att vara tyst ibland. Det kan ju faktiskt vara så att situationen inte är som den man tror eftersom man inte har hela bilden.

    Förresten, jag hade självklart också frågat om hur det gick med fågeln och varit förtvivlad om jag orsakat nåt sånt. Självklart.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt (som vanligt)! Jag har tusen tankar om orsaker och annat, men det är ingen idé att jag försöker börja skriva här för det skulle bli en hel lång uppsats..... Jag är nämligen en helt annan människa idag mot vad jag varit tidigare så jag kan nog säga att jag varit på båda sidor... tror jag...

    Härligt med spontanbesök i Stockholm och jag såg ju att ni hade det gott!
    Kramelikram ♥
    //Bellan

    SvaraRadera
  3. Vilket bra inlägg.
    Jag tror att det är viktigt att våga ta bort sina skygglappar och våga möta människor och våga bry sig. En omtanke kostar inte mycket men ger ringar på vattnet. En god handling föder en annan god handling.
    Jag tror att det är viktigt att våga fråga hur mår du!
    Kram

    SvaraRadera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...