tisdag 23 juli 2013

Full igår...


Här om dagen så visade sig naturen från sin bästa sida.
Vi skådade sol, måne, blå himmel och Aiolos - vindens Gud, var barmhärtig och 
hade en lugn kväll han också.




I går gjorde La luna entré på himlavalvet i sin fulla prakt!

Jag blir verkligen tagen av dess skönhet naturen ger oss.

Det går rakt in i själen och där... där inne i själen blir upplevelsen ett med mig.

Jag blir rörd, precis som nu... konstigt nog,  men jag blir rörd till tårar i mitt inre av

naturens skönhet.

Kanske har det med åldern att göra.

Att jag vet mer och inte tar något för givet.

Att jag har förmånen att uppskatta enkelheten som en storhet.






6 kommentarer:

  1. Åååh, vad kul att att du är tillbaka. Har saknat dina inlägg!

    Dina första två inlägg, efter nystart, verkar inte ha kommit upp i Bloglovin. De såg jag först nu.

    Blir också rörd av naturens skönhet och storhet. Har funderat på varför och känt mig knäpp. Hur kan man bli rörd av det, typ? Känns skönt att det är fler ;-)

    Må så gott!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Lena!! Fniss... ny-tändning är ju inte så dumt ;-) !! Kramelikram

      Radera
  2. Vad roligt att du är med i bloggvärlden igen! Saknat dig!
    Vackert när månen är full ;) kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det är en gåva att vara glad över när man kan uppskatta allt det enkla som de flesta andra tar för givet. Jag tror det händer mig varje dag numera att jag njuter av småsaker, men det har väl förstås sina orsaker att det blivit så....

    Härliga bilder du delar med dig av!
    Kramar så in i nordens mycket ♥
    //Bellan

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så.... en gåva.. en gåva som inte går att klä i ord egentligen!!! Kram till dig du underbara quinna!!! <3

    SvaraRadera

Att vara mamma...

att älska  att finnas att skapa trygghet att göra sitt bästa att vara snäll Hon är min enda dotter i en skara av 4 egna född...